Wzrost i rozwój przedsiębiorstwa wymaga zarządzania. Gospodarka oparta na rynku właściwie nie istnieje bez odpowiedniego realizowania zarządzania w firmie. Biznes wiąże się z ciągłą zmiana, a podejmowanie decyzji odgrywa w nim kluczową rolę. Zarządzanie jest tym elementem, które odpowiada za efektywność działania czy upiększanie wizerunku przedsiębiorstwa. Menedżer ma trudne zadanie, ponieważ efekty widać zazwyczaj dopiero po kilku, a nawet kilkunastu latach. Ta bardzo odległa przyszłość nie pozwala na szybką weryfikacje sposobu działania zarządzającego firmą pracownika.
Wiedza takiego pracownika odgrywa poważną rolę. Realizowanie celów jest słowem kluczem w biznesie. Wiedza jaka wpływa na podejmowanie decyzji w przedsiębiorstwie to między innymi: umiejętność zarządzania finansami, oceny ryzyka, prognozowania zachowania się rynku, zdobytego doświadczenia i twórczych pomysłów. Nie bez przyczyny doświadczenie jest przy samym końcu. Często bowiem świeży menedżer ma większą wiedzę teoretyczną, lubi podejmować ryzyko na minimalnej skali, a przy okazji ma bardzo dużo nowoczesnych pomysłów. Jak widać zarządzanie wymaga wiedzy.
Przyszłość zarządzania – menedżer na miarę naszych czasów.
Zarządzanie wymaga wiedzy: kwalifikacje, talent, umiejętności to słowa, które stale towarzyszą rozważaniu podnoszenia jakości usług i efektywnego sprzedawania. Tak naprawdę każda dziedzina życia wymaga zarządzania, które jawi się jako wytwór człowieka, który wstrząsa, wzrusza i zachwyca. Wiąże się ono z programowaniem dynamicznym, umiejętnością obsługiwania narzędzi i urządzeń do pomiaru sprzedaży i świadczonych usług, posługiwanie się algorytmami, dokonywanie analizy wymiarowej przedsiębiorstwa. To tylko niewielki wymiar działań osoby, która chce zarządzać biznesem. Teorii dotyczących zarządzania stale przybywa, tak samo jak doświadczeń, zazwyczaj również spisanych w formie artykułów naukowych i publicystycznych.