Praca zespołowa to podstawa dobrze funkcjonującej firmy. Stwierdzenie to brzmi niemal jak banał. Prawdziwie istotne jest odpowiedzenie na pytanie: jak stworzyć dobry zespół w firmie? Jak zadbać o to, by w miejscu pracy standardem była dobra komunikacja biznesowa?
Ważny okazuje się rozmiar grupy. Im większy zespół, tym mniej zadowoleni są jego członkowie. Kiedy zespoły stają się zbyt duże, członkom trudniej jest nawiązać bliską interakcję z innymi członkami; kilku członków ma tendencję do dominacji w działaniach zespołowych i konflikt staje się bardziej prawdopodobny
By grupa dobrze się dogadywała, warto zebrać w jej obrębie osoby o podobnych charakterach. Ludzie zwykle lepiej dogadują się z ludźmi takimi jak oni i zespoły są na ogół bardziej spójne, gdy członkowie postrzegają innych członków jako: ludzi, którzy dzielą się własnymi postawami i doświadczeniem. Powinny się też znaleźć tam osoby różne. Firmy rozwijają się, gdy mają zróżnicowany zespół ludzi, którzy mogą wnosić indywidualne pomysły.
Nie może zabraknąć także odrobiny konkurencji. Członkostwo jest bardziej cenione, gdy istnieje motywacja do osiągania wspólnych celów i przewyższania innych zespołów. Rywalizacja skłania dzieci do kwestionowania swojego status quo i próbowania nowych rzeczy, co poprawia ich kreatywność i umiejętność rozwiązywania problemów. Jedną z ważnych korzyści konkurencji jest pobudzenie innowacji. Konkurencja między firmami może być bodźcem do wymyślania nowych lub lepszych produktów lub bardziej wydajnych procesów.
Posiadanie umiejętności pracy zespołowej zależy od umiejętności dobrej komunikacji, aktywnego słuchania oraz bycia odpowiedzialnym i uczciwym. Komunikacja jest również ważna w biznesie. Skuteczna komunikacja może pomóc w budowaniu dobrych relacji roboczych między pracownikami, co z kolei może poprawić morale i wydajność. Komunikacja biznesowa jest ważna dla menedżerów, ponieważ pomaga im wykonywać podstawowe funkcje w organizacji. Skuteczna komunikacja biznesowa to sposób interakcji pracowników i kierownictwa w celu osiągnięcia celów organizacyjnych. Jego celem jest doskonalenie praktyk organizacyjnych i redukcja błędów.
W świecie planowania własnego biznesu
Gdy zespoły odnoszą sukcesy, członkowie są usatysfakcjonowani, a inne osoby mają większe szanse na zainteresowanie ich zespołami. Dobrze funkcjonujący zespół to gwarancja świetnych wyników firmy. Praca zespołowa maksymalizuje indywidualne mocne strony członków zespołu, aby wydobyć z nich to, co najlepsze. Każdy zespół potrzebuje zasobów organizacyjnych, aby osiągnąć swoje cele, a jeśli kierownictwo nie jest skłonne do zaangażowania potrzebnych zasobów – powiedzmy, finansowania lub kluczowego personelu – zespół prawdopodobnie nie te cele.